Augustin Erba tillbaka i Fisksätra

Fisksätra

Fisksätra

Den 16:e maj kl. 15-16 besöker Augustin Erba Fisksätra bibliotek för att berätta om sin romandebut Ensamhetens broar.

–Det är känslosamt för mig att besöka förorten där jag växte upp, säger Augustin Erba. Biblioteket var en viktig plats för mig.

Under de drygt tio år som Augustin bodde i Fisksätra var han en flitig besökare i biblioteket.

–Jag lånade drivor av böcker och flera av mina bästa läsupplevelser kommer från böcker som bibliotekarierna rekommenderade. Det blir stort att träffa dem igen. De som finns kvar.

Augustin kommer också läsa en ännu inte publicerad text som utspelar sig i Fisksätra och som ingår i en framtida roman.

För mer information om Augustin Erbas kommande evenemang kontakta Martin Strömberg, PR-ansvarig för Augustin Erba på Albert Bonniers Förlag eller under fliken kalendarium.

