Boktips inför julen på Akademibokhandeln

På lördag eftermiddag sätter sig Augustin Erba i Akademibokhandeln i Skrapan, Stockholm, och ger boktips till de som funderar på julklappar.

Men du kommer väl bara rekommendera din egen bok till alla?

Haha, nej, det tycker jag låter pinsamt. Men jag har läst flera av de böcker som är aktuella och jag tror att jag kan ge goda råd till den som har lite bråttom och vill hitta den där boken som passar flickvännen, mamma eller mormor.

Kommer du prata något om Ensamhetens broar?

Jag kommer att göra sällskap med Tidningen Vi:s bokdoktor Nina Frid. Hon har sagt att hon vill prata om min bok. Den har ju blivit extra aktuell i och med domen som föll häromdagen.

Kan du redan nu säga någon bok som du kommer att rekommendera?

Malcolm Gladwells senaste är bok är underhållande. Och så gillar jag Våtmarker.

Arrangörer: Bokcirklar.se

Övriga medverkande: Annika Koldenius från Bokcirklar.se och författarna Moa Herngren och Mats Strandberg.

Akademibokhandeln kl. 15.00 den 28 november.

Kommentera

