Möt Augustin Erba på bokmässan – torsdag

Augustin Erbas program på bokmässan finns här:

Vad har du tänkt att göra på bokmässan?

Jag har kallats för ”journalistikens Dr. Phil” av kulturjournalister jag coachat (det ska förstås till kulturjournalister för att göra den sortens analys), så jag tänkte att jag skulle pröva det spåret fullt ut. Folk får ställa frågor och så får vi se om jag klarar av att hjälpa till. I vanliga fall sitter jag ju i dagar och analyserar reportrars och redaktioners material innan jag möter dem under flera timmar och går igenom lösningsmetoder för deras specifika problem.  På bokmässan så kanske folk har förståelse för det blir lite lättviktigt.

Hur blir det med din årliga svitfest ihop med @Erik_Helmerson?

Med tanke på att ordningsmakten fick gripa in förra året och köra ut hundratals gäster från våningsplanet misstänker jag att svitfester är förbjudna i år. Mycket förbjudna.

Kommentera

