Augustin Erba till Hedlunds Agency

Skärmavbild 2016-01-26 kl. 06.59.20

Agenturer för Augustin Erba:

Agent för utländska rättigheter, film, radio och TV: Hedlund Agency.

Agent för teaterrättigheter: Margareta Petersson Agent & Produktion 

En reaktion på ”Augustin Erba till Hedlunds Agency

  1. Igår kväll kunde jag inte lägga ifrån mig din bok Blodsbunden utan läste långt efter min vanliga släckningstid. Särskilt undrade jag hur det gått för Leopold och blev glad när han nämndes i slutet, fiktiv eller inte . .

    Vilka år bodde du i Fisksätra? Jag bodde där ett år 1974 – 75 och känner igen mig i den parallella förorten ”som annonserade om ”Filmklubb, Internationell fest osv” . Jag var med i filmklubbens styrelse och släpade tunga filmrullar från filmbolagen inför varje visning. Lägenheten var min första med eget kontrakt. Efter att ha bott i studentlägenheter och med andrahandskontrakt på sex ställen i Lund och Malmö var det en stor lycka att få en lägenhet så nära mitt nya jobb på Kungsholmen. Mina kollegor hade nästan alla längre restid, då många bodde kvar i Uppsala efter studierna.

    För vänner som bodde i ett kollektiv i en stor villa i Saltsjöbaden brukade jag klaga på den dåliga planeringen av gamla Saltis, inga cykelbanor, lekplatser eller trottoarer där inte.

    Närheten till skogar och skärgård uppskattade jag mycket, men det mest skrämmande var de stora hundarna och deras ägare. Din bok gav en annan bild av varför man skaffade en sådan hund.

    Novellerna i Grannar ser jag fram mot att läsa

Kommentera

